Verslas

Kaip parduoti verslą internetu?

Mūsų realybė tampa vis labiau skaitmeniška ir virtuali. Tą turbūt ryškiausiai pastaruoju metu įkūnijo Facebook virtimas Meta. Nenuostabu, kad ir daugelis iki tol „realiame“ pasaulyje vykusių veiklų vis sparčiau persikelia į internetą. Net ir patys verslai vis sparčiau savo veiklą perkelia į virtualią erdvę, taip didinant verslo efektyvumą ir prieinamumą. Net prekybos tinklai vis daugiau užsakymų susilaukia per savo internetines parduotuves.

Tai, ką anksčiau darydavome „akis į akį“, šiandien tampa beveik išimtinai skaitmenizuota veikla, kuria užsiimame tik internete. Išimtis nėra ir verslo pardavimas, kurį dabar daug patogiau ir paprasčiau parduoti internete, nei ieškoti pirkėjų realiame gyvenime. Žinoma, tai vis dar vyksta ir savaime suprantama, kad kai kurių verslų parduoti internetu yra praktiškai neįmanoma. Bet jei atsiversite bet kurį skelbimų portalą, kuriame yra galimybė parduoti verslą, tai pastebėsite, kad ten yra tūkstančių įvairaus dydžio verslo pardavimo skelbimų.

Jei jūs taip pat norite parduoti verslą internetu, tuomet jums reikėtų atlikti šiuos žingsnius: nustatyti verslo kainą, sukurti verslo aprašymą ir surasti, kur galite talpinti savo skelbimą.

Verslo kaina

Verslo kainos nustatymas yra pakankamai sudėtingas, nes tam reikia įvertinti daug kriterijų, kurie gali įtakoti parduodamo verslo vertę. Bet dažniausiai verslininkai turi pajautimą, kiek verta jų vystyta veikla, o turėdami konkrečius pelno ir kitus rodiklius, dažnai gali nustatytą kainą pagrįsti ir susidomėjusiam pirkėjui. Nors ir rekomenduotina, kad sulaukti daugiau dėmesio, bet kainos nustatytas nėra būtinas ir gali būti paliktas kaip atvira vieta deryboms.

Verslo aprašymas

Kuo iškalbingesnis ir detalesnis verslo skelbimas – tuo daugiau dėmesio galite tikėti susilaukti. Jei turite patirties skelbimų srityje, turbūt pastebėjote, kad neaiškūs ir ne detalūs skelbimai ne susilaukia labai daug dėmesio ir užklausų iš susidomėjusių pirkėjų. Todėl jei iš patalpinto skelbimo norite išpešti maksimalų kiekį naudos, pasistenkite pateikti maksimaliai detalią informaciją apie savo verslą: pasistenkite ne tik aprašyti verslą, bet ir pateikti konkrečius skaičius, nuotraukas, video įrašus. Tai neabejotinai padidins susidomėjimą jūsų skelbimu.

Skelbimo talpinimas

Svarbiausias žingsnis be abejo yra pačio skelbimo patalpinimas. Tam reikia surasti tinkamą vietą. Rekomenduojame rinktis specializuotis, verslo pardavimams pritaikytus skelbimų portalus, nes jie pritraukia tikslinę auditoriją, todėl galite būti tikri, kad generuojamos peržiūros iš tikrųjų yra tikslingos. Verslovitrina gali būti vienas tokių specializuotų pasirinkimų. Tuo tarpu bendrinio pobūdžio skelbimų portalai, net jei ir turi dedikuotą kategoriją verslo skelbimams, dažniausiai tinkamos auditorijos dėmesio negeneruoja. Galima ir efektyvu savo skelbimą talpinti net keliuose skelbimų portaluose, jei skelbimų talpinimo ir priežiūros kaštai jūsų negąsdina.

Taip pat reikėtų pasirinkti ir savo auditoriją, kuri, tikriausiai, priklausys nuo parduodamo verslo veiklos zonų. Tarptautinį verslą rekomenduotina bandyti parduoti ne vien Lietuvoje, bet ir tarptautinėje rinkoje. Tam yra pritaikyti specializuoti skelbimų portalai, kaip Flippa, kur galite parduoti internetinį verslą, domenus ar kitą skaitmeninį komercinį turtą.

Niekas netrukdo patalpinti ir daugiau nei vieną skelbimą, daugiau nei viename skelbimų puslapyje. Viskas priklauso nuo jūsų turimų laiko ir pinigų resursų, kuriuos galite paskirti verslo pardavimui, nes turėkite omenyje, kad kuo didesnė skelbimų puslapio auditorija – tuo daugiau gali tekti sumokėti už savo skelbimą, bet net ir tai negarantuos, kad jis bus matomas ir susilauks norimo dėmesio.