Sveikata

Kas yra Viduržemio dieta? Atsako specialistas

Norite kasdien valgyti skaniai bei sočiai, tačiau nepergyventi, kad Jūsų KMI yra per didelis? Tokiu atveju svarbiausia yra susidaryti meniu, kuris atitinka organizmo poreikius, tai yra, kūnas bus papildytas reikalingomis medžiagomis, mineralais bei vitaminais ir tuo pačiu saikingai normuoti kiekius, kurie leis Jums būti sočiu, tačiau nepersivalgyti.

Viena geriausių dietų, kuri tiksliau turėtų būti vadinama mitybos principu, yra viduržemio dieta. Ji dažnai vadinama ne tik puikia pagalba tiems, kurie nori sulieknėti, tačiau ir gražiai atrodyti, kadangi joje komponuojami labai daug vitaminų turintys produktai.

Plačiau apie ją pasakoja mitybos specialistė Agnė.

Trijų lygių maisto piramidė

Viduržemio dietos principas yra tam tikrų maisto produktų įtraukimas į kasdienį racioną. Žinoma, ir tuo pačiu tam tikrų – išbraukimas. „Pirmiausia žmogus kasdien turi valgyti vaisius ir daržoves, žinoma, geriausia – ekologiškas. Antroje vietoje yra žuvies gėrybės, kuriose – daug cinko ir kitų mineralų. Galiausiai, reikalingas ir alyvuogių aliejus, kuris yra naudingas širdžiai“,- pasakoja Agnė.

Žinoma, tai nereiškia, kad negalima valgyti kruopų arba pieno gaminių. Tikrai galima, tačiau dažniausiai kiekiai – normuojami, tad siūlome – ne kasdien, o kartą į savaitę.

Greitieji angliavandeniai ir krakmolingos daržovės

Viduržemio dietos esmė yra sumažinti greituosius angliavandenius, kurie būtent ir augina riebaliukus. Tuo pačiu jie dažniausiai skatina persivalgymo jausmą, atrodo, kad žmogus vis valgo, tačiau niekada nepavalgo.

Didžiausias blogis yra cukrus, tačiau kartu su juo ateina ir įvairūs sintetiniai priedai, kurie yra dedami į daugelį gaminių. Juos išbraukus iš mitybos – svoris kris, o žmogus jausis geriau“,- pasakoja specialistė.

Žinoma, pačios pirmos dienos su šia dieta gali atrodyti sunkios, kadangi vartojamas maistas bus lengvas, tad gali atrodyti, kad nepavalgote. Visgi, esame tikri, kad greitai priprasite ir rezultatai Jus džiugins taip, kad ir toliau gyvensite su Viduržemio dieta.

Valgykite ne tik sveikai, tačiau ir sočiai bei skaniai. Juk maistas – didelis malonumas. Ir juo tikrai galima mėgautis negalvojant apie didelį svorį. Svarbiausia – tinkami produktai ir saikas, kuris turėtų būti kiekviename gyvenimo žingsnyje.